LLLONDDON

Hemma igen! äntligen. Från london alltså. Härligt stället.


utanför hotellet. En telefonbox.

TISDAG.

Garfunkel's restaurangen (vet vad ni tänker, Simon&garfunkel?). Den var skitmysig.
Hade precis varit på Selfrigdes&co (är som ett större NK) och var lite deppig och sur att allt var så dyrt och på att vädret var ösregnigt, då satt det bra med lite bruschetta, pommes, kyckling och en jättejättegod milkshake.

Piccadilly Circus. Jag och mamma gick vilse hela tiden, allt var blött och det gick inte att ta mycket kort fördet regnade. Då tänkte jag, London SUGEr! varför oh, vaför måste det regna? buhuhu.
Vi åkte hem till hotellet och värmde oss istället. Sedan åkte vi ner till queens theatre vid china town för vi skulle titta på Les misérables.
Som var awesome, det var en bra musikal måste jag säga.

ONSDAG.

Fruktansvärd bild, jag vet raringar.

Hyde Park. Promenrade igenom den på morgonen och då såg vi Prinsessan Dianas memorial.
En stor konstig fontän. Ledsen att säga det men den var inte fin. Tycker att Diana lilla förtjänade bättre. 
Det var fint väder i alla fall, så nu kunde jag ha framme kameran. Tog kort på massa hundar och fåglar i hyde park. Såg en snubbe som var ute och sprang i shorts och t'shirt. k-k-kallt.





Kom till Harrods, som är det absolut bästa varuhuset i london. Det är sagolikt stort. Och det har allt! jag menar, det är inte många varuhus som har en djurtillbehöravdelning (visste ni att jucie cuture säljer hundkläder?), ett eyptian room, en sportavdelning, en gigantisk matavdelning, det var himmelriket. Det var allt från suchi och ostar till choklad/bakelser och grönsaker. Det var som ett jättestort saluhallen. Dom hade en cupcakedisk! Titta på dom cupcakesen och säg att ni inte är sugna?


Och Herrejesus! Tiffanys&Co!!! Kände mig liiite som Audrey Hepburn då. Vi gick inte in dock :(
MEN vi gick in på thomas sabobutiken och köpte en liten telefonboxberlock.



VAd jag köpte är ni säkert nyfikna om?
kommer i nästa inlägg. Fan, det får ju inte plats med mer!

CARI SALUTI


Majji♥




kommentarer
Postat av: EmmaB

VILL OCKSÅ ÅKA TILL LONDON!!!

2010-02-22 @ 19:46:17

Överaskningen är att du kan kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0