I'm good at wasting time

Pluggade sönder lite geografi igår. Så idag vart det belöning med typ fyra gossip girl avsnitt.

Pluggade under lunchen också så tio minuter innan geografin började sprang jag upp och köpte en bulle på 711. Jäklar, de lyckas med sina bullar alltså.
Hälsade på Sven Adolf också, en gammal släkting på mammas sida. Hans byst står framför Gamla Stadsbilblioteket, som hans brorson Hans ritat.

Släktforskar lite för tillfället. 
S.A Hedlund, Hans Hedlund och en s k Henrik Hedlund (politiker och utgivare/huvudredaktör åt Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning som S.A Hedlund också var) finns alla på Wikipedia, till och med med en relativt lång sida var.  
Mammas sida är göteborgs kändisar. Hans Hedlund har bland annat ritat saluhallen och tomtehuset också.
Släktgraven som Hedlund familjen ligger i, som vi hälsar på ibland finns med på foto på Wikipedia. Jag gillar det här! Kändiskapet håller nästan på att stiga mig åt huvudet.

S.A Hedlund, stilig man.

Nu tänker jag skriva av mig, det är ändå ingen som läser detta. Jag orkar inte bry mig.
Vad gör jag på rude? Konkurensen är galen. Jag kommer aldrig klara mig där utan minst ett nervsammanbrott. Alla snackar om sina betyg och så frågar de om mina. Det är kul, det måste jag säga. Jag är smart, det förnekar jag fan inte, men vissa av de där barnen är äckligt smarta. 
Det enda ämnet jag äger på är italienska. Varför? JAg har redan läst det i TVÅ år.
Alla får mvg hela tiden och aldrig jag. Och typ förra gången jag fick mvg var inte direkt en trevlig upplevelse, för mitt föredrag om könsstympning. Fick inga hurrarop för det där, tack för det föresten... det jagar mig fortfarande.

Sen hatar jag alla djävlar som bär silverpilotbågar som glasögon. Det har ju varenda människa nu förtiden. Jag blir så jäkla sur på de människor som sa att det var töntigt att ha det och på mig själv fan. Jag gillade de glasögonen. De nya glasögonen kompenserar upp det hela men ändå, de var mina första bågar och idioter skrattar åt dem.
Mina första bågar!
Jag kommer ha men för livet.

Tack för mig.

xoxox






Jag är inte bitter.


kommentarer
Postat av: Anna

Du vet vad jag tycker om detta inlägget alltså.. Det var ett himla tjat!

2010-10-08 @ 08:28:53
Postat av: Kusin

Haha, riktigt så illa var det inte. Jag kollar faktiskt din blogg när jag har roligt också...

Och jo tack, de är jätte bra! Hur är det själv? Vi får väl ta en fika eller liknande någon dag. Och jo, de gör vi nog. Du ska inte med till mammornas faster Britta på söndag då?

2010-10-09 @ 00:28:00
URL: http://johannafeldthusen.blogg.se/

Överaskningen är att du kan kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0