M som är ?

Har ett bildprojekt där vi ska göra en sorts kulturordbok tillsammans. Jag fick bokstaven M. Så nu måste jag hitta något kulturaktigt på M som jag också måste måla så att man genom bilden antyder vad ordet är. Förstår ni? Det är nästan så att inte jag förstår.

Jag tänkte först musik.. det skulle vara klockrent! Jag älskar musik och det är ju väldigt kulturellt. Men det är så många som redan tagit musik innan mig så jag tror inte jag vill ta det. Sen tänkte jag mat. Fast näää..
Nu är jag inne på Marilyn Monroe och att jag målar så klänningen bildar ett M.. 
Jag vet inte. Förslag någon? 

                                  
                                  


kommentarer

Överaskningen är att du kan kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0